Johan i P4 Östergötland 17/12-08

- Nu ska vi till Mjölby närmast och numera så är han Idol-Johan för hela Sverige. Och han är dessutom en av våra fem kandidater till titeln Årets Östgöte. Och frågan är då till och börja med vad han tycker om det?
 Johan:
Det är ju jätte kul. Det är underbart, verkligen.

- Nu är du hemma i Mjölby igen efter att ha bott i Stockholm ett antal veckor för att tävla i Idol. Hur känns det att ha kommit hem igen? 
 Johan:
Lite konstigt är det såklart. Man har ju liksom haft fullt upp med Idol och varit aktiva hela dagarna med det så att när man kommer hem såhär så är det klart att man slappar av lite och jag har varit otroligt lat den senaste tiden. Jag har varit hemma och degat i stort sett. Spelat tv-spel, ätit och sovit.

- Ja för när jag träffade dig i Stockholm, då var du fruktansvärt trött.
 Johan: Den dagen var jag extremt trött, verkligen. Det var en av de värsta egentligen.

- Då hade du pumpat i dig kaffe och Coca Cola och ingenting hjälpte. Och du mådde nog inte så bra där.
 Johan: Nä, det gjorde jag egentligen inte. Men nu mår jag bättre höll jag på att säga fast det gör jag väl inte nu heller. Jag är lite sjuk och sådär fast det är helt okej ändå.

- Det är på ett annat sätt. För nu är du lite förkyld och så. Nu ringer din telefon också. Är det så att det är många som håller på att ringa till dig?
 Johan: Ja det är det ju. Folk har börjat få tag på mitt nummer och det är inte så jätte bra. Jag måste verkligen byta nummer.

- Kan du inte ha hemligt nummer då?
 Johan: Jo men det har jag redan fast folk har väl fått tag på det ändå.

- Vad vill dom då när dom ringer?
 Johan: Dom ringer hem och så är det oftast någon annan som svarar eftersom vi inte vet vem det är och dom brukar väl oftast svara: Heeej, är Johan där? Jag skulle bara vilja säga grattis och blablabla.

- Och du, Mjölby är inte så himla stort där du bor. Är det inte så att dom hittar hit och till huset där du bor?
 Johan: Det är väl bara Mjölby-bor som kommer hit ibland och högstadieelever som kommer och vill autografer och sådär. Det är inte så ofta det händer så.

- Får du någon post och då?
 Johan: Jag får post hela tiden. Det är sjukt.

- Har du rensat brevlådan idag?
 Johan: Nej.

- Då kanske det ligger något. Vi får gå ut och göra det sen då.
 Johan: Jah, precis.

- Men du Johan Palm, din resa i idol, hur har den förändrat dig?
 Johan: Mycket. Jag är väl samma person kan man säga, fast lite bättre utvecklad liksom. Det känns som jag typ har blivit tre år äldre på hela den här resan.

- Du har mognat lite menar du?
 Johan: Ja, både som artist och som person.

- Vad är det bästa med den här idol-grejen då?
 Johan: Det måste vara alla människor man träffar och sådär.

- Finns det någonting som är negativt med det som du har varit med om?
 Johan: Ja, man blir ju rätt sliten av det. Men det är ju verkligen värt för det, man får ju verkligen tillfälle att synas. TV har ju en sådan enorm genomslags kraft. Det har varit värt det helt klart. Det har inte varit så många negativa grejer med det över huvud taget egentligen.

- Men dom här hysteriska tjejerna då Johan? Som sprang upp på scenen och var helt..galna skulle jag nästan säga. Hur reagerar du på det?
 Johan: Man blir ju lite paff sådär. Det var ju lite svårt att koncentrera sig på sången när man sjöng där. Det är konstigt för man märker verkligen att en del människor bryr sig mer om mitt liv än vad jag själv gör. Det är otroligt kul.

- Nu är du hemma i din villa här i Mjölby. Eller din villa, det är din familjs villa. Du har flyttat tillbaks till Mjölby. När jag pratade med dig sist tyckte du att det var ganska trångt i Mjölby och ville härifrån och så. Är det fortfarande den känslan du har?
 Johan: Nja, alltså. Jag tycker det är en fin stad men man tröttnar kanske lite efter ett tag. Så jag kanske vill komma bort härifrån ett tag. Kanske flytta till England eller nått istället. Jag får se.

- Men hur blir det med gymnasiet då? Har du hoppat av det nu?
 Johan: Alltså tekniskt sett har jag inte gjort det än, men jag går inte i skolan nu. Jag vet inte hur det blir efter jul, om man ska ta några små kurser eller om jag hoppar av och tar ett sabbats år. Jag får se.

- Vad kommer och hända med Johan Palm efter Idol? Alltså du som var så populär och kom på fjärde plats och sådär. Nu undrar ju alla, vad ska du göra?
 Johan: Jag kommer fortsätta med musiken. Det kommer jag se till att göra och försöka få skivkontrakt och sådär och försöka släppa en platta och så vet jag inte hur det blir men.

- Det står ett piano bakom dig.
 Johan: Ja.
- Kan du spela på det?
 Johan:
Inte så mycket.
- Kan vi inte få höra något då?
 Johan:
Okej då.


- Jag tycker vi ska gå ut och kolla din brevlåda och se vad som ligger i den idag.
 Johan: Det kanske inte finns något.

- Ja men då är det första dagen här du är utan beundrar brev.
 Johan: Här är tomt.

- Nä, posten har inte kommit än.
 Johan: Kass.

- Du, det är mycket julkort att lägga på idag tror jag. Dom har mycket att göra. Vad synd, då fick vi inte se några beundrar brev.
 Johan: Men jag har några du kan få se här. Här, det här tyckte jag var riktigt trevligt. Det är någon som skickat med en skiva till mig. Jätte bra låtar.

- Det är bra Johan att du har något att göra på dagarna. Nu får du sitta och läsa brev och svara på brev. Nu får du gå och ta kort på dig själv så att du kan skicka till alla dina fans också.
 Johan: Ja.

- Men du, nu får vi se hur det går här med Årets Östgöte också.
 Johan: Ja, spännande.


Kommentarer
Postat av: janina

hej jag undrar bara om du känner johan. om du gör det så har jag en fråga : har du johans mail adress eller msn om du har skulle du snälla snälla kunna skicka den/dom till mig då skulle bli sjukt tacksam

2008-12-22 @ 20:53:52
Postat av: miranda

Haaha, från mjölby till england. han har stora planer.. x'D

2008-12-23 @ 12:55:51
Postat av: NICKIE

joo kan jag få hans msn jag skulle bli jätte glad snälla:)

2008-12-26 @ 20:08:40
Postat av: Beatrice

Älskar din blogg :)

2008-12-28 @ 17:38:20
URL: http://beeahh.devote.se
Postat av: Julia

Håller med dom andra, din blogg äger! Och Johan är så irriteeerande, måste han vara bra på allt?



- Kan du spela på det?

Johan: Inte så mycket.



Och så sätter han sig och kör den där. Blä på honom. Nästan.

2008-12-30 @ 15:14:22
URL: http://enjulia.blogg.se/
Postat av: Julia

Håller med dom andra, din blogg äger! Och Johan är så irriteeerande, måste han vara bra på allt?



- Kan du spela på det?

Johan: Inte så mycket.



Och så sätter han sig och kör den där. Blä på honom. Nästan.

2008-12-30 @ 15:14:56
URL: http://enjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0