Johan Palm med idolvinnarna till Mjölby [Corren.se]


Bild: CLARA HERNER


Johan Palm uppträder i Mjölby tillsammans med Idolvinnaren Kevin, Alice och Robin B. Det är första och enda gången Johan Palm finns med i den landsomfattande Idol - turnén.

- Vi har lagt till Mjölby eftersom Johan Palm är så fruktansvärt populär, och det är enda stället han är med på under den här turnén, säger turnéledaren Thomas Billstam.

Kevin, Alice, Robin B, som kom etta, tvåa och trea i årets Idoltävling, besöker sammanlagt cirka 25 platser i landet. För närvarande befinner de sig Skåne, sedan ska de till Norrland och efter nyår är det Mjölbys tur, berättar turnéledaren.

Vet inte riktigt

Thomas Billstam vet inte riktigt varför Johan Palm endast är med denna enda gång. Än så länge är Johan Palm, liksom övriga Idolartister, kontrakterade av Sony Music. Senare kan de fritt välja själva.

- Det kan finnas andra planer för honom eftersom han är så otroligt populär.

Finns det rentav risk för upplopp?

- Vi är väldigt väl förberedda för det här och står i ständig kontakt med kommunen och köpmännen. Som säkerhetsansvarig ser jag inga problem med det här. Ingen kommer att bli klämd eller så, säger Thomas Billstam.


Kravallstaket och vakter

- Det här är större än jag räknade med från början, säger centrumledaren Kenneth Fungbrandt.

Det kommer att krävas säkerhetsstaket och minst fyra ordningsvakter. Ansökan är lämnad till Mjölbypolisen.


Hur mycket folk räknar du med?

- Mycket om jag har förstått det här rätt. Antalet törs jag inte ens gissa på. Det här är stort och jätteroligt. Det tycker de butiksägare jag har pratat med.

Källa


Tack till läsaren Elias som tipsade mig om detta. / Matilda


Kommentarer
Postat av: Miw

fan att man bor i Göteborg :(





GOD JUL alla btw! :D

2008-12-24 @ 09:22:37
Postat av: bella

Åh Johan Palm kommer bli känd han som han redan är också! Men du ser, dom behöver ju skit mycket vakter! :p

2008-12-24 @ 14:44:52
URL: http://bellalindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0