Johan: "Jag vill verkligen till final"


Reporter:
Ni har träffat Carola i veckan, hur var det?

Johan: Det var kul. Hon var trevlig människa, riktigt snäll. Det var kul att träffa henne.

Reporter: Vad lärde hon dig för något?

Johan: Eeh.. Ja-a du.. Nä, men vi gick igenom lite med det att röra sig på scen ganska mycket. Lite mikrofonsstativ teknik och sådär. Och ja, det var lite sång också. Lite små detaljer.

Reporter: Hur ska det bli att sjunga gospel då?

Johan: Kul. Riktigt kul.

Reporter: Det är en del som påstår att det inte riktigt är din grej. Hur gör man då?

Johan: Hur man gör då? Hur menar du?

Reporter: Ja, hur gör man om det inte riktigt är din grej?

Johan: Aa, man får göra det till sin grej helt enkelt. Gospel är väl mycket det med glädje och sådär. Det är kul. Men jag vet inte om det passar mig egentligen så bra men de låtarna jag valt tycker jag passar ändå och det är väl bra.

Reporter: Vad ska du sjunga då?

Johan: Long train running, Dubbie Brothers. Och sen så blir det Free falling med Tom Petty.

Reporter: Varför valde du dom?

Johan: Det är bra låtar. Verkligen. Dom är lite mer upptempo ändå sådär och.. Jag gillar dom.

Reporter: Hur ska det bli att sjunga med Carola då?

Johan: Häftigt. Det ska bli riktigt kul. Det är verkligen en sån här kul erfarenhet att ha liksom på merit listan eller vad man ska säga.

Reporter: Vad tänkte du då innan, eller då ni fick reda på att ni skulle sjunga gospel? Vad var första tanken?

Johan: Eeh.. Jag vet inte. Det var väl lite.. Jag vet inte. Jag kommer inte ihåg. Om jag ska vara ärlig.

Reporter: Annars då? Du har ju fortfarande väldigt mycket fans och så. Hur svårt är det att vårda fötterna på jorden i den här cirkusen?

Johan: Asså det är väl ganska frestande att hoppa upp liksom och flyga lite sådär och inte ha dom på jorden. Och, men jag tror jag har dom där ändå. Jag tar inte mig själv på så stort allvar och alltså.. Det är bäst. Det är bara kul allt det här. Det är inget liksom press på mig sådär ändå. Inte så mycket i allfall och jag är medveten om vad jag gör och så. Tror jag.

Reporter: Hur viktigt är det för dig att vara i final?

Johan: Tillräckligt viktigt för att jag skulle bli besviken om jag åkte ut. Jag vill verkligen till final! Det verkar så kul att stå där i globen, fullsatt liksom. Underbart verkligen. Jag vill verkligen till final.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0