Jennifer Persson: "Jag kutade omkring i mitt hus och grät och skrattade!"

Jag har intervjuat Jennifer Persson som vann tävlingen på Johans blogg om att vara med i hans video. Använder ni intervjun någonstans måste ni länka hit!

Vad tycker du är det bästa med Johan?

Svar: Så som jag sa i en intervju med expressen, att han alltid vart sig själv och har inte påverkats av andra artister utan kör sin egen grej! Han är alltid glad och rolig och så som hans bror sa: "När du har kul, kommer det att smitta av sig". Jag kan inget annat än att hålla med! Johan är inte som alla andra, vilket är bra annars det blir lätt tjatigt med alla artister som härmar varann! Johan är speciell och lite udda och jag tror det är därför folk har fastnat för just han.


Hur reagerade du när du vann och vad gjorde du?
Svar: Jag hade lite på känn att det kanske skulle kunna vara jag, men jag hade som sagt ingen aning. Jag satt mig ner med både mobilen och hemtelefonen och väntade och väntade. Jag kollade på hans blogg om det var någon som kommenterat att han/hon vann, men när klockan var 16:55 ringer han. Jag började andas snabbare och snabbare och trodde jag skulle svimma. Jag trodde absolut att det var ett skämt, men jag känner ju igen Johans röst, så det var det inte. Han sa också att det inte var ett skämt när jag frågade om det var det. Efter samtalet kutade jag omkring i mitt hus och både grät och skratta. Jag skrev också på Johans blogg att jag vunnit. Dom flesta var snälla men det fanns dom som skrev att jag var ful och så. Men jag fattar fortfarande inte hur dom sätt mig, haha. Jag både grät, skrattade och skrek när jag och Johan lagt på telefonen. Jag var enormt lycklig!

Hade du träffat/sett Johan innan inspelningen till videon var? Typ någon fredagsfinal i Idol 2008?
Svar: Visst har jag det :) Den 14/11 var jag och mina 3 kompisar på fredagsfinalen då Johan sjöng: "We built this city" med Robin Eriksson och "You can't hurry love". När sändningen var slut gick jag och mina 2 kompisar (den tredje åkte hem) ut för att få skjuts av min pappa hem. Han skulle komma klockan 00:00 alltså ca: 1 timme efter sändningens avslut. Så vi hade ingenting att göra utan väntade utanför idolstudion och då kommer dom. Alla idolerna men inte Johan. När jag precis springer fram till Kevin för att få autograf, kommer Johan och jag springer och kramar honom. Jag och mina 2 kompisar fick en hel stund för sig själva med Johan och Robin Bengtsson. Det var den första gången jag fick prata med han. Jag har träffat och pratat med han 8 ggr nu om jag räknar rätt. På fredagsfinalerna, idolhotellet, Heron city -när han uppträdde där, på idolfinalen 2008 och när inspelningen ägde rum, som fick spelas in 2 ggr.

Johan sa i en intervju att videon till Emma-Lee är barnslig. Vad tycker du?
Svar: Jag tycker att den är udda, så som han är. Den är väldigt rolig och väldigt speciell. Barnslig är den på ett roligt sätt och videon gör att man verkligen måste tänka efter eftersom det är så mycket som händer: "stod det verkligen en kyckling där?" med mer. Jag tror att det blir mer spännande att kolla på en sådan här video när det händer mycket hela tiden än att kolla på en vanlig video som alla andra har.


Hur var inspelningen? Rolig/tråkig?
Svar: Den var absolut rolig hela tiden. Man fick Johan nästan helt för sig själv och man fick bättre och bättre kontakt med han ju längre man pratade med han. Vi möttes klockan 14:30 och slutade spela in vid 20:00 tiden så vi fick vara med Johan mer än 6 timmar. Det var också väldigt intressant att se hur en videoinspelning går till och jag måste verkligen ge beröm till Johan, han satte varenda tagning perfekt! Så som dom flesta vet skulle  inspelningen egentligen vara på drottninggatan, men eftersom alla hans fan kom (vilket Johan verkligen uppskattade), blev det riktigt trångt och vi behövde flytta oss. Och eftersom det tog väldig massa tid fick vi ha en ny inspelning veckan efter. Jag kunde inte sluta oroa mig för jag skulle kunna missa inspelningen efter som jag skulle resa utomlands samma vecka. Men vi hann precis. När klockan var 17:50 sprang jag och mamma till Arlanda express och tog tåget till Arlanda.

Vet du på ett ungefär när videon släpps?

Svar: Jag har faktiskt ingen aning, tyvärr. Men det ska verkligen bli intressant att kolla på den när den kommer ut. Det kommer att bli en chock att se sig själv i den.


Har ni yttligare frågor till Jennifer eller vill veta mer om inspelningen och se bilder?
Kolla in hennes blogg här!

Kommentarer
Postat av: isa

Hur gammal är hon? :)

2009-04-26 @ 23:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0