Johan Palm - Blogg

MUSIKTIPS - Publicerad Apr 9 2009 21:25

Suede finns med på listan. Därför var jag såklart tvungen att ta ett foto vid deras platinaplatta på kontoret.

När man är känd så har man stort inflytande på många. Det är något man kan ha användning av.

 

Alltför många i dagens samhälle lyssnar bara på det de blir tilldelade via massmedier såsom radio och tv. Flera av mina fans faller säkert in i denna kategori då jag blev känd via just ett tv-program.

Jag ser det därför som min uppgift och mitt ansvar att utnyttja mitt inflytande till att få folk att lyssna på lite vettig musik och på så sätt rädda mänskligheten.

 

Här är en liten lista med musik jag gillar:

 

The Cure – Love Song
Lou Reed – Satellite of Love
MGMT – Kids
Suede – Picnic by the Motorway
Peter Doherty – Last Of The English Roses
The Clash – Rock The Casbah
The Kooks – Shine On
Joy Division – New Dawn Fades
Melody Club – Palace Station
Laakso – Dropout
The Knife – Like A Pen
Keane – Somewhere Only We Know
Editors – Munich
Kaiser Chiefs – I Predict A Riot
The Verve – Slide Away
Markus Krunegård – Hjälp
Babyshambles – There She Goes
Jens Lekman – Sipping On The Sweet Nectar

Spotify-användare kan klicka på låtarna för att lyssna direkt. Fler listor kommer!


Kommentarer
Postat av: jennifer

ett litet tips bara, kanske inte så nödvändigt men.. Johan Palm är med i ett test på Bobsters hemsida. det är testet "Vilken musik ska du lyssna på" och på fråga tre är Johan ett av alternativen i frågan "Vem är din favorit i Idol genom tiderna?" :)

2009-04-10 @ 13:26:27
Postat av: jennifer

missade en till grej med Johan Palm i det testet.. haha. får man svaret "Tuff musik" står det "Du gillar mycket musik från 90-talet, precis som Johan Palm i Idol." hehe :) ursäkta för två kommentarer! x)

2009-04-10 @ 13:28:53
Postat av: Annki

Hejsan.

Du glömde lägga till texten under bilden, den säger ju ganska mycket-

Suede finns med på listan. Därför var jag såklart tvungen att ta ett foto vid deras platinaplatta på kontoret.

2009-04-10 @ 15:45:40
URL: http://annkisvenssons.blogg.se/artiklar
Postat av: Annki

Kul att du la till texten till bilden.

Den var ju ganska viktig, eller hur?

Man förstår ju bilden lite bättre nu, hihi

2009-04-10 @ 18:45:35
URL: http://annkisvenssons.blogg.se/artiklar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0