Stefan Stenudd: Jag är tråd på Johan Palms forum


Jag har blivit tråd på forumet på Johan Palms hemsida. Väldigt smickrande, såväl att ha blivit det som alla de berömmande orden där. Men jag kan inte ta åt mig all äran – inspirationen var det Johan Palm som gav mig.

Jag har skrivit några inlägg om Johan Palm på min blogg. Här är allihop.

Det som fått mest beröm är det jag skrev om Johan Palms avskedssång i Idol: End of the road.
Den texten skrev jag för att jag blev så förbannad på alla som påstod att Johan inte kan sjunga – och det gjorde såväl en del rabiata hatare på internet som själva Idoljuryn.
Jag gick igenom hans framförande för att visa hur innerligt, skickligt och konstnärligt avancerat han gjorde sångnumret – om man lyssnar så att säga med öppna öron.

Jag har i och för sig varit rockkritiker på DN ett antal år, även om det är länge sedan, så jag har vanan inne. Men jag tycker att så lyhört måste man lyssna innan man sätter sig till doms. Och då kan man inte annat än märka att Johan Palm är särdeles begåvad, trots sin ringa ålder.

Nå, det har jag ju redan sagt i tidigare inlägg, så här vill jag bara tacka för de många vänliga orden från Johan-fans såväl i kommentarer till mina blogginlägg som på Johan Palms eget forum. Tack!
Och jag är lika nyfiken som alla ni andra på hans skiva...

Läs även andra bloggares åsikter om

Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0