Fullt kaos i Idol [Aftonbladet] Gammal artikel..

Det händer inte så mycket i "Johan-världen" just nu. Så här kommer en gammal artikel ifrån då Johan åkte ur Idol 2008..

Annalisa Stamatopoulou bärs ut från ?Idol?-studion efter att
Annalisa Stamatopoulou bärs ut från "Idol"-studion efter att ha fallit till golvet där hon tappade medvetandet. Hon blev snabbt förflyttad till en bår i en loge. "Jag fick panik, skrek och började gråta", berättar hon senare för Nöjesbladet och fortsätter: "En vakt ringde hem till mamma och berättade vad som hade hänt."

Fullt kaos i Idol

Fansen bröt ihop och fick akut vård när Johan åkte ut

Här utbryter kaos i "Idol"-studion - och sjukvårdare tvingas ingripa.

En tjej svimmar och skrikande fans vägrar gå sedan flickidolen Johan Palm röstats ut.

- Jag har aldrig sett något liknande, säger jurymedlemmen Anders Bagge.

Minuterna efter att kamerorna hade slocknat, och det står klart att Johan Palm, 16, får lämna tävlingen, förvandlas "Idol"-studion till ett enda stort kaos.

- Det ligger folk överallt, skriker en sjukvårdare desperat till en kollega.

Både på och runt scenen ligger desperata, skrikande och gråtande fans.

Ingen kan förstå att deras favorit inte längre är med i tävlingen.

- Fan. Usch, det känns så konstigt nu, säger My Kvarnsmyr, 15, med rinnande mascara under ögonen.

Längre bort ramlar 13-åriga Annalisa Stamatopoulou, som tidigare under programmet blev uppbjuden på scen för att krama Johan, av stolen. Hon hyperventilerar och faller till golvet där hon tappar medvetandet.


"Man blir helt chockad"

- Jag har aldrig sett något liknande. Man blir helt chockad, är det någon som dör framför en? Jag hoppas att vi har läkare på plats, det är det jag mest är nervös för, säger jurymedlemmen Anders Bagge.

Snabbt blir Annalisa förflyttad till en bår, i en loge - och dörren stängs.

Flera timmar senare berättar Annalisa för Nöjesbladet om vad som hände.

Att hon tidigare under kvällen blev varnad av sina vänner på plats.

- Mina kompisar sa: "Ta det lugnt nu, sjukvårdare kommer annars". Men jag kunde inte lugna mig. Jag fick panik, skrek och började gråta.


"Jätteläskigt"

Kommer du ihåg vad som hände efter programmet?

- Det var jätteläskigt och allt bara hände jättefort.

Vad sa sjukvårdarna?

- De försökte bara få igång mig igen. Och en vakt ringde hem till mamma och berättade vad som hade hänt.

- Jag fick ligga där i över en timme. Sen kom Johan in dit och kramade mig, det kändes jättebra.

Vad sa mamma när du kom hem?

- Hon blev bara glad, och kramade mig.

Johan Palm själv känner till Annalisa sedan tidigare - men det som hände i "Idol"-studion hade han aldrig kunnat föreställa sig.

- Det är svårt att fatta att de faktiskt ramlar ihop framför mig. Jag förstår inte hur hon orkar, jag har träffat henne här varje fredag. Hon säger att hon älskar mig, berättar Johan som efter att ha åkt ut nu försöker se framåt:

- Det är tråkigt, det har varit en fantastiskt tid. Men nu kommer jag att fortsätta med musiken.

Johan Palms fans grät när deras idol tvingades lämna tävling
Johan Palms fans grät när deras idol tvingades lämna tävlingen.
Johan Palm.

Källa


Kommentarer
Postat av: jessica

asså jag vill bara säga, tack för att du uppdaterar bloggen så bra, utan den här bloggen skulle vi ju inte veta nått om vad johan gör nu. Tack!

2009-01-08 @ 21:38:25
Postat av: Jakob

Tja! För alla er Johan Palm fans, en ny sida har öppnats. www.johanpalm.org . Forumet invigs fredag den 9. Det skulle vara kul att se er alla där!

2009-01-08 @ 22:09:10
URL: http://johanpalm.org/
Postat av: bella

Kommer aldig glömma det där! :p

2009-01-09 @ 12:54:18
URL: http://bellalindberg.blogg.se/
Postat av: :)

Hihi, tycker allt lite synd om Annalisa som fått så mycket påhopp efter den där händelsen. Johan är ju faktiskt en stjärna(!<3) och hon är inte så gammal så man får ha förståelse för hennes reaktion tycker jag.

2009-01-09 @ 17:08:57
Postat av: Anonym

skriv lite mer blogg!! :D:D

2009-01-09 @ 22:48:58
Postat av: Anonym

har du slutat bloggat? :'(

2009-01-09 @ 23:01:37
Postat av: vendela

Snälla ta bort den vidriga bilden jag ser ut som en apa. Måste du påminna alla. Det räcker väl ändå som det är? Jättebra blogg, uppdaterar väldgit bra osv även om jag inte orkar bry mig om allt Johan gör, men det är spännande att läsa grejer som man inte vet.

2009-03-14 @ 01:29:18
URL: http://vends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0