Johan med i Julia Nr 1 2009


Alldeles nyss var var han bara en vanlig sextonårig kille som gick

första året på teknikprogrammet i Mjölby. Sedan fick han en av de sista

platserna till "Idol 2008" och blev Sveriges flickfavorit över en natt.

Johan Palm var aldrig på någon Idol-uttagning.
Istället tog han gitarren, satte sig framför webbkameran och spelade in

The Verves låt The drugs don't work så att juryn smälte och

lät honom komma på slutaudition i Stockholm.

Några kvalomgångar senare var det klart - Johan var

en av de tio lyckliga som skulle försöka vinna svenska folkets hjärtan

i fredagsfinalerna på TV4.

Och visst har han fått många hjärtan att slå lite extra, på hotellet

där "Idol"-gänget bor har personalen till och med fått

kalla in vakter för att få ut alla fans som står i entrén.

Hur känns det att ha fans, var det som du trodde?

- Det känns underbart, det här har jag drömt om.

Det är galnare än vad jag trodde men också precis så

galet som jag har hoppats.

I sin gästbok på "Idol"-sajten har Johan fått nästan

7000 kommentarer och det är många som skriver att de

är kära i honom och vill träffa honom.

Vissa vill till och med gifta sig med honom!


Vad tänker du när någon du aldrig träffat

friar till dig?

- Jag tänker "Ja självklart vill jag det för

dig har jag aldrig träffat, vilken bra grund att bygga upp

ett förhållande på", säger Johan skämtsamt och

berättar att han inte tar det på allvar eftersom ingen av

tjejerna känner honom.

Att några kommentarer i gästboken är taskiga bryr sig

inte Johan om, han tycker det är viktigare att ta åt sig det

som är snällt.

- Om det är kritik som är för att hjälpa mig så tar jag till mig

av det med mycket av det som skrivs känns korkat, så

det struntar jag i.

Oftast är det inte så smarta människor som skriver sådant,

så jag blir inte ledsen.


"Ser upp till brorsan"

Johan är yngst av tre syskon, hans storebror Henrik är 26 år

och systern Magdalena är 27. Brorsan Henrik är en av dom

som hjälpt Johan mycket och inspirerat honom inom

musiken.

Henrik har spelat i lite olika band och är precis som

Johan lite åt det punkiga och rockiga hållet.

Vem vet, i framtiden kommer de kanske ha

gemensamma fans?


Vilken är den bästa presenten du fått under Idol-tiden?

- Jag har fått så många bra saker, gosedjur och blommor

och godis.

Den bästa och samtidigt sämsta presenten är när jag fick

ungefär 10 kg godis, det var jättegott men det är ju

inte så nyttigt.

Den konstigste presenten Johan fått är ett uppblåsbart fotbad.

Och det konstigste ett fan har gjort är att springa efter en bil som Johan satt

i, hela vägen från hotellet till Globen.

- De fortsatte till och med in i biltunneln men då var det några som

tutade på dem så de stannade där.

Och även om Johan är rädd om sina fans och

inte tycket att de ska springa i trafiken så gillar han verkligen att

bli igenkänd på stan som alla andra kändisar.

- Uppmärksamheten är det bästa av allt, säger han glatt.


Visste du att Johans favorit...

...- mat är mammas köttbullar och

Hawaiipizza med mycket tabasco.

...- färger är svart, vitt och silver.

...- i Idol-juryn är Anders Bagge.

...- artist är David Bowie.

...- Idol från tidigare år är Amanda Jenssen.

Omslag:

Pris: 34:50:-

Tack till läsaren Miw!


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Den ska jag köpa! :)

Man vill ju ha alla fina bilder på Johan<3

2009-01-10 @ 15:48:13
URL: http://beeahh.devote.se
Postat av: moa

vi ska skicka in en premunation på 'julia' nu kommer vi få den tidningen då elr nästa nummer? :)

2009-01-10 @ 17:15:44
Postat av: Matilda

Svar till moa: Jag vet inte hur det fungerar. Men jag tror inte du kommer få detta numret eftersom det redan finns ute i butik. Så ett tips är att köpa denna tidningen om du vill ha den, och sedan skicka in prenumeration och få de nästa nummren. :)

2009-01-10 @ 17:39:44
URL: http://johanpalmfan.blogg.se/
Postat av: Anonym

när kom det här numret ut ? :O tacksam för svar !

2009-01-10 @ 18:12:58
Postat av: Matilda

Svar till anonym: Jag vet inte exakt när numret kom ut i butikerna. Men någon gång i början av Januari tror jag. Den finns iallfall att köpa i butikerna nu.

2009-01-10 @ 18:50:43
URL: http://johanpalmfan.blogg.se/
Postat av: Anonym

ska han va med i nästa nr? :D

2009-01-10 @ 19:18:52
Postat av: Matilda

Svar till anonym: Det vet jag inte. Men eftersom Johan är så populär nu tror jag han iallfall kommer vara med lite i nästan varenda tjejtidning framöver. Men det är bara vad jag tror. Men så mycket som det var i detta numret vet jag inte om det blir igen, inte på ett tag iallfall.

2009-01-10 @ 19:44:41
URL: http://johanpalmfan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Denna måste jag då verkligen köpa :D

2009-01-11 @ 11:19:04
Postat av: Anonym

OMG??? va fan är de här? låt han va för fan

2009-01-11 @ 16:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0