Johan Palm sätter flickhjärtan i brand

Tjejer som hängde i timmar utanför hotellet, tjejer som svimmade, tjejer som skrev hans namn på kinderna, tjejer som skrek ut hans namn.
Omställningen blev stor för Johan Palm, 17. Men nu börjar han vänja sig vid att vara flickidol.
- Det blir inte grå vardag, men det känns mer normalt nu, säger han.


Johan Palm är utan tvekan Sveriges mest populära 17-åring just nu. Redan under "Idol"-tiden stod det klart att Mjölbypågen hade en förmåga att sätta damernas hjärtan i brand.
Efter fjärdeplatsen i talangtävlingen har karriären gått spikrakt uppåt. Debutplattan har rosats av kritikerna och kravallstaketen har fått plockas fram när Palm uppträtt.
På lördagskvällen uppträdde unge Palm i "Sommarkrysset".
- Det har varit hur kul som helst. Ganska högljutt ... De är roligt fortfarande, det blir inte grå vardag att tjejerna skriker så här, men det känns mer normalt nu, säger han efter att han framfört sin singel "Emma-Lee".

Rädda för Palm

Men vad som får folk att skrika hans namn vet han inte riktigt.
- De skriker för att de tycker om mig tror jag, eller för att de blir rädda när de ser mig. jag vet inte, säger Johan Palm.
Under kvällen uppträdde även EMD. Och de vet vad deras artistkollega går i genom.
– Jag kan förstå fenomenet Johan Palm, jag har själv varit där. Han är en glad och sprallig kille, egen och genuin. Det går hem hos folk, säger Danny Saucedo, som tävlade i "Idol" 2006.


 

Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0