Moa fick sin drömdejt


Moa Clemes, 13 år från Hammarland, blev den lyckliga vinnaren att få dejta popstjärnan och flickidolen Johan Palm i går.

Efter träffen nere vid Ångbåtsbryggan säger Moa att det inte var några problem att få igång snacket.
– Vi pratade om allt möjligt. Mest musik, men också om Åland och kaninhoppning.
Moa Clemes och Johan Palm var nog båda två lite nervösa vid första anblicken. De skakade hand utanför Adlon där Johan hade sitt hotellrum (i dag är han åter i Stockholm) och började ställa basfrågorna till varandra.
Vi åkte till Ångbåtsbryggan för att testa på tandemcykling men det blev inte så mycket cyklande.
– Jag hade med mig kläder för att cykla men sen när jag såg cykeln blev jag lite rädd om jag vågar, säger Moa.
Johan var inte heller överförtjust.
– Nej, jag tror inte det är något för mig. Jag vill nog hellre göra något lugnt, sa han.
Så det blev en fika inne på caféet. Och när dejtingparet väl satt sig ner pratade de på som att de känt varandra länge.
– Vi pratade om musik och lite om Åland och färjor och så. Ja, hon är väldigt social, säger Johan med en överraskad ton.
Moa berättar efteråt att dejten nog blev som hon tänkt sig.
– Ja, han var trevlig. Vi pratade mest musik, säger hon.
Har ni samma musiksmak?
– Ja, nästan. Men han gillar mest glamrock och David Bowie och så där. Jag gillar japanska band..
Under dejten dök Moas kompisar plötsligt upp. Och en svensk tjej kom fram och ville ha Johans autograf.
– Min kompis Ida är inte så förtjust i honom, men efteråt sa hon att hon blivit jättekär i honom.
Johan tycktes också ha en trevlig stund.
– Det var riktigt kul, sa han när vi vinkat av Moa och närmat oss hotellet igen.

Matig förberedelse
På kvällen uppträdde Johan sedan inför en poplysten publik på stora scenen i Mariepark och förberedelserna innan hade varit något matiga.
– Jag har ätit en ordentlig köttlunch vilket är en klar fördel. Nu är jag lugn.
Moa fanns på plats och med sig skulle hon ha ett paraply Johan kunde signera, då hon glömt ta med sig det till dejten.
Nu vill vi veta, vann du hans hjärta?
– Man hoppas ju på det. Det var väl mer kompisaktigt och inte så kärleksfullt. Men riktigt roligt!

Källa

Kommentarer
Postat av: Julia

hejhej du är bara bäst!<3333

2009-08-06 @ 22:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0