Idol-kampanj drog två miljoner [Dagensmedia.se]

Under Idol fick varje deltagare en egen bilddagbokssida designad av Wyatt Creative. Sammanlagt drog dagböckerna 1.467.977 besökare under perioden. Samtidigt besöktes kampanjsajten av 703.856 besökare.

- Syftet medkampanjen var dels att driva trafik till Idolsajten och att få Bilddagbokens medlemmar att få upp ögonen för Idol på Tv4.se och dels till att driva tittare till programmet. Kampanjen ledde också till att Bilddagboken blev en av de största hänvisningswebbplatserna till Idolsajten, säger David Leeb som projektlett kampanjarbetet på TV4.

Av Idol-deltagarna var östgöten Johan Palm den som drog flest besök med 356.887 stycken. Vinnaren, Kevin Borg, drog mindre än hälften, 173.479 besökare.


- Detta är bara en liten del av artikeln.

Läs hela på dagensmedia.se här.

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Fett coolt! ^^ :)

Men Johan är ju intressantast :)

2009-01-10 @ 00:46:53
URL: http://beeahh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0