Johan Palm: Gör inte det här om du vill få mig på fall [FRIDA Nr 26]

Bild kommer när mitt batteri till kameran laddat färdigt!!


Tusentals tjejer är kära i Mjölbykillen som aldrig haft en flickvän. Men Johan Palm tar en sak i taget, och just nu är det karriären som gäller. Här får du veta vad du inte ska göra om du vill få Johan på fall, vad han önskar sig i julklapp och varför han gillar kändisbiten.

Tänk om man fick chansen att fråga Johan Palm vad som helst... Ja men oj, det har vi ju fått.

Hej Johan! Jag tänker gå rakt på sak. Hur fångar en tjej ditt intresse?
- Jag vet inte. Men det fungerar inte att springa fram och skrika efter autografer som många tror. På det sättet kan man inte umgås, det är bara jobbigt. Så går det till när jag träffar mina fans, men inte mina vänner eller min framtida flickvän.

Hur är du som pojkvän?
- Det vet jag inte än.

Kan du vara romantisk?
- Ja... om jag vill så kan jag nog det.

Längtar du efter en flickvän?
- Just nu skulle en flickvän inte passa in i mitt liv. Jag måste lägga all min koncentration på Idol och karriären efter det, så mitt svar är nej, jag längtar inte efter en flickvän... Men å andra sidan, om jag träffade någon som allt kändes rätt med skulle jag nog tänka om.

Vad önskar du dig i julklapp?
- En lyckad karriär efter Idol. Men under granen får det gärna ligga hårda klappar, kanske ett extern ljudkort eller en studiomikrofon.

Vad är det bästa du någonsin fått i julklapp?
- Jag fick min första elgitarr när jag var 12 år. Tekniskt sett var det inte en speciellt bra gitarr men det tänkte jag ju inte på då. Jag var bara jätteglad!

Hur ser ditt pojkrum ut?
- Det är en blandning av olika färger, grått, rött, ek. En massa gitarrer hänger överallt, och så har jag en dator och tv såklart. Dessutom är det nästan alltid stökigt.

Vad gör du helst när du är ledig?
- Slappar, spelar gitarr eller träffar kompisar.

Vem vet mest om dig?
- Jag själv.

Vad har du helst på smörgåsen?
- Pepparsalami eller något annat starkt.

Vem skulle du vilja vara om du fick leva om ditt liv?
- Jag har inget emot mitt eget liv så jag skulle nog vilja födas som mig själv. Igen. Men annars verkar David Bowies liv rätt schyst också.

När köpte du något åt dig själv senast och vad var det?
- Jag köpte en kycklingsallad till middag, som tyvärr inte var speciellt god.

Om du fick pengar att skänka till välgörenhet, vart skulle du skänka dem?
- Till olika saker. Men min farmor gick bort i cancer så först och främst skulle jag skänka pengarna till cancerfonden.

Vilken fråga skulle du aldrig svara på?
- Den här. Det känns som om det blir fel vad man än svarar.

Vad är det bästa med kändislivet?
- Har det några fördelar över huvud taget?

Jo, men du har ju sagt att du trivs med livet som kändis...
- Ja, i och för sig. Det är rätt mycket som är bra, och jag gillar uppmärksamhet.

Vem tycker du borde ha vunnit Idol?
- Det går inte att svara på. Vi är så bra vänner allihop så jag vill inte uttala mig om det. Det finns ingen jag tycker bättre eller sämre om.

Vad är ett måste i din resväska?
- Kamera, mobiltelefon och en ipod fullspäckad med bra musik.

Det ryktas att du blev mobbad i grundskolan. Stämmer det?
- Nej, det stämmer verkligen inte.

Hur lång är du?
- Oj, det var så länge sedan jag mätte mig. Men någonstans runt 1,75 och 1,80, tror jag.

Vad vill du hälsa FRIDA-läsarna?
- Jag vet inte. Jag hatar sådana frågor. En gång när jag skulle fylla i ett frågeformulär tog det flera timmar för jag visste inte vad jag skulle svara. Så... inga kommentarer.


Finns ute i butik 23 December
Kolla in FRIDA:s hemsida här.

Kommentarer
Postat av: bella

bra intervju!

Står det allt i Frida när den kommer ut? :)

2008-12-18 @ 21:50:28
URL: http://bellalindberg.blogg.se/
Postat av: Beatrice

den ska jag köpa :)

2008-12-18 @ 23:02:21
URL: http://beeahh.devote.se
Postat av: Miw

var det någon stor bild eller poster med? =)

2008-12-19 @ 06:47:11
Postat av: <3

love you ska vi träffas snart igen?

2009-11-16 @ 16:20:31
Postat av: jonna

har du tänk på en tej

2009-12-28 @ 19:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0