Intervju med Johan [Nt.se]


Reporter: Den här gången befinner jag mig på torget i Mjölby. Och nu ska vi få träffa killen
som numera är Sveriges mest populära 16-åring, och jag pratar förstås om Johan Palm. Var det rätt person som vann Idol 2008?

Johan: Ja, jag tycker väl att Kevin var verkligen en värdig vinnare. Men Alice hade ju också varit det.

Reporter: Även om du själv skulle vunnit det själv kanske, allra helst?

Johan: Ja, det skulle det i och försig. Ganska kul det.

Reporter: Vad händer nu för dig då?

Johan: Nu har jag fullt upp med att vara hemma och vila.. Framtill jul hade jag tänkt. Så får vi se vad som händer efter det. Jag vet faktiskt inte riktigt själv, men jag hoppas väl på något skivkontrakt..och..massa pengar, och bli legendförklarad och sådär.

Reporter: Bästa minnet då från 2008? Jag förstår att det har varit ett helt hysteriskt år för dig. Men finns det något

speciellt litet tillfälle sådär som du kan minnas extra mycket?

Johan: Ja, nej. Egentligen inte. Hela den här grejen med Idol har varit otroligt roligt. Men liksom dom gångerna som varit mest minnesvärda är väl kanske, eller den absolut bästa känslan var nog dom första gångerna man gick vidare på slutaudition och sådär. Det var en otrolig känsla.

Reporter: Jul och nyår och sånt innebär ju mycket familj, vänner och massa god mat och massor gott godis. Men vilken musik spelas hemma hos dig under jul och nyår?

Johan: Ja-a du, det blir väl sådan här musik som jag lyssnar på annars. Lite rock och sådär. Lite Bowie, Smiths, Suede och sådär. Och så blir det en del julmusik också.

Reporter: Har du någon favorit i jullåt?

Johan: Nej, men jag har haft. När jag var mindre lyssnade jag mycket på.. Vad var det nu jag lyssnade på? Den där, jag gillade den här vår julskinka har rymt. Den är ju en klassiker.

Reporter: Några snabba frågor då. Knäck eller ischoklad?

Johan: Åh jag kommer inte på vad det är. Ischoklad, tror jag. Jag kommer inte på hur det smakar, men ischoklad tror jag.

Reporter: Blondiner eller brunetter?

Johan: Det kan väl variera sig.

Reporter: Guitar Hero eller Singstar?

Johan: Guitar Hero.

Reporter: Vad hoppas du på nu då inför 2009?

Johan: Jag hoppas väl på att jag ska kunna fortsätta med musiken och leva på det helt enkelt.

Reporter: Redan, trots att du bara är 16 år?

Johan: Jah.

Reporter: Tack så jätte mycket Johan, och vi kommer finnas på nya platser och träffa nya Östgöterska profiler med våran platsgran. Nu tillbaka till studion.

Reporter: Lina Ekström
Bild: 24NT


Kommentarer
Postat av: Ann-Kristin Svensson

Hej.

Jag har läst hela bloggen och tycker att den är väldigt välgjord.

Det enda jag saknar är Stefans Stenudds artiklar om Johan. Han gillar honom starkt.

Stenudds artikel om Johans avskedssång var super!

http://stenudd.blogspot.com/2008/11/idol-johan-palms-strlande-sorti.html



Fortsätt, det är jättebra det du gör.

Kramar

2008-12-31 @ 10:58:01
URL: http://annki55.skyrock.com/
Postat av: Ellin

johan hopppas du gillar brunetter.

Och jag har guitarhero <333333

Vi gillar samma

puzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

2009-01-02 @ 22:46:36
Postat av: Anonym

SNÄLLA GE MIG LÄNKEN NÅGON HUR MAN HITTAR VIDEON PÅ NT.SE :)))))

2009-01-04 @ 00:17:00
Postat av: Anonym

snälla! jag hittar inte intervjun på nt.se ? kan någon ge mig länken till den?

2009-01-04 @ 02:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0