Johan Palm är hemma igen [Corren.se 1/12-08]


Bild: TORD OLSSON


Efter flera månader i rampljuset kom Johan Palm tillbaka till Mjölby på måndagskvällen. - Det känns bra att lämna tävlingen med flaggan i topp, säger han om insatsen i "Idol".

Det är en trött, förkyld och kissnödig Johan Palm som precis har avslutat ett chatt med läsare på en av kvällstidningarna. I fredags åkte han ur "Idol". På måndagskvällen var det så dags att styra kosan hemåt mot Mjölby igen.


- Precis efteråt var man självklart besviken. Men förutom att man är sjuk nu så känns det jättebra, faktiskt. Det kommer nog något nytt efter det här, säger 16-åringen.

Ja, vad händer. Ska du tillbaka till skolan?


- Jag vet inte, jag får se hur jag gör. Antingen tar jag ett sabbatsår eller så pluggar jag några kurser i matte, engelska och svenska.

Vill släppa skiva


I helgen uppträdde han tillsammans med utslagna "Idol"-deltagare på ett köpcentrum i Stockholm. Johan Palm kommer med all säkerhet att ha fullt upp under den närmaste framtiden - men det var inget han funderade så mycket på under måndagskvällen.


- Vissa saker ska man väl ställa upp på, men allt är inte obligatoriskt.


Att han vill släppa en skiva framöver råder det dock inga tvivel. Frågan är bara när, var och hur.


- Jag vill verkligen släppa en skiva. Jag kanske inte behöver skriva alla låtar själv, men det skulle vara kul att få med några stycken. Viktigast är att man trivs med låtarna.

Corren.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0