Johan: Det är tanken som räknas

Reporter: Åh Maryland cookies!

Johan: Det är gott. Sådana här djur är också goda, tror jag. Hihi.

Reporter: Vad är bästa presenten hittills?

Johan: Det går inte säga sådär. Jag vet inte riktigt. Det är jätte mycket bra presenter och det är ju tanken som räknas. Har du hört den historien om, apropå det, det var en tonårs kille som önskade sig en moped mest av allt i julklapp. Och sen fick han på sin födelsedag, eller födelsedag menar jag, födelsedagspresent. Och så fick han en bensintank istället för sin moped. Och så sa hans föräldrar att det är tanken som räknas. Och det var ju lite tråkigt då eftersom, eftersom vissa av er kunde räkna ut poängen redan innan eftersom jag sa apropå det är tanken som räknas och det var inte så kul.

Reporter: Är den här historian från ditt eget liv?

Johan: Nej, Jag fick en moppe fast jag inte önskade det på julafton. Så jag var lite sådär: Ååh tack så mycket. För alltså de..


Reporter: Är du ingen moppe kille?

Johan: Nja men alltså jag skulle tycka. Det hade varit lättare, jag använde moppen någon gång och tyckte det var kul men jag kände mig lite, eeh vad heter det?, lite dåligt samvete för att..

Reporter: Bortskämd?

Johan: Ja.. Precis. Jag kände att jag ville ha det fast jag ville inte ha det tillräckligt mycket för att mina föräldrar skulle lägga ner så mycket pengar på en sån sak. Där fick jag lite dåligt samvete för att jag inte ville ha det men jag ville ju ha moppen egentligen så jag var ju glad samtidigt.

Reporter: Vad står högst på önskelistan just nu?

Johan: Ett skivkontrakt kanske, få turnera och få massa pengar och annars vill jag ha någon gitarr och sådär.

Reporter: Bara det?

Johan: Aa.

Reporter: Har du skrivit till tomten?

Johan: Nä, inte än. Snart..

Reporter: Du kanske får se till att vinna idol då?

Johan: Kanske det. Det får vi hoppas.

Reporter: Lycka till.

Johan: Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0