Johan: "Jag ville dedikera låten till mig själv"

Reporter: Kärlekstema Johan, hur känns det?

Johan: Det känns kul, tycker jag. Tycker du?

Reporter: Jag tycker det ska bli jätte härligt. Vad ser du fram emot?

Johan: Eöhm.. Aa..Det ska bli kul att sjunga båda låtarna. Framför allt sjunga låtarna är väl det jag ser fram emot.



Reporter: Vilka låtar ska du sjunga?

Johan: I'll stand by you som är dedikerad till min storebror Henrik och Friday I'm in love, The Cures låt som är dedikerad till mina underbara fans.

Reporter: Varför valde du att dedikera den till din storebror?

Johan: För att jag inte fick dedikera den till mig själv.

Reporter: Du tänkte dedikera den till dig själv alltså?

Johan: De sa att man skulle välja en person som betydde mycket för en. Och så frågade om jag fick dedikera till en gitarr som jag har jag har, men det fick jag inte heller. Det skulle tvungen att vara en person. Så det fick bli min storebror.

Reporter: Berätta om din storebror, varför betyder han så mycket för dig?

Johan: För att han är en riktig förebild. Vi kommer bra överens, vi har samma humor, vi umgås på samma sätt på nått sätt. Ganska förstårligt eftersom vi är bröder liksom. Och ja.. Det är väl nästan från han som jag fått mitt musikintresse.

Reporter: Berätta lite mer om låtarna. Varför valde du de?

Johan: Hmm.. Jag vet inte. Friday I'm in love valde jag såklart för att den är otroligt bra låt. Jag tycker The Cure, dom är riktigt bra. Mina fans betyder mycket för mig, precis som den låten.

Reporter: Hur var det att vara hemma?

Johan: Det var skönt. Det var lite konstigt, för man är ju inne i den här idolbubblan så att tänkte väl att det skulle vara konstigt att det krockar med verkligheten och den låtsas världen som man befinner sig i. Men det funkade ganska bra ändå.

Reporter: Vad gjorde du när du var hemma?

Johan: Vilade, sov, umgicks med kompisar och med familjen och åt riktig hemmagjord mat. Mammas köttbullar MM.

Reporter: Men den här idolcirkeln är ganska påfrestande också? Är det något man skulle klara av att göra dygnet runt året runt ?

Johan: Nej, verkligen inte. Men just nu så klarar man av det. Tillräckligt i allfall. Och det är minst dubbelt så kul som det är jobbigt så det är ju verkligen värt det.



Reporter: Ska du göra något extra nu på Fredag? Det är ju bara 5 stycken kvar, vad behöver man göra för att hålla sig kvar?

Johan: Spela gitarr..kanske.

Reporter: Ska du göra det?

Johan: Jah. På Friday I'm in love blir det gitarr. Så det ska bli kul. Jag tänkte att det var ett smart drag, och det har ingen gjort tidigare det här året tänkte jag. Sen ska ju Robin också göra det så det blir ju inte lika mycket egen grej som jag tänkte från början först men.

Reporter: Men har ni fått göra det innan?

Johan: Jag vet inte om vi fått det egentligen. Det har inte kommit på att fråga innan så att.

Reporter: Du kastar bort orkestern då?

Johan: Nänänej, dom är fortfarande kvar. Jag har bara en sån där låg gitarr i bakgrunden som knappt hörs så det gör inget om jag spelar fel. Det är liksom ingen sologitarr direkt utan det är bara lite gitarr i bakgrunden. Det blir fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0