Malin Roos: Det råder Johan Palm hysteri


Ung idol. Foto: Stefan Söderström

Som min gode vän Robban brukar säga:
- Det är min största sorg i livet, när jag väl hade mina groupies - så var jag inte ens könsmogen.

Det råder Johan Palm-hysteri.
När Mjölbys egen casanova drog av Alice Coopers "Poison" i går var det som vanligt lite svårt att höra sången för alla skriken.
I veckan tvingades personalen på hotellet i Stockholm där Idolerna bor, slå larm till TV4: De kan inte längre garantera säkerheten för sina gäster. Flickorna kommer i grupper om 25- 30, har med sig filtar och termosar och väntar på att få en skymt av Johan Palm.
När Johan skrev följande anspråkslösa hälsning på sin blogg: "Käkar pizza. Själv. På Lars rum", rasslade det till, på bara några timmar hade han 50 svar.
"Jag kan komma och hålla dig sällskap".
"Save a piece for me".
"Jag älskar dig".
Vi tjejer är så bra på att älska och på något sätt är kärleken aldrig så stark som när man är 14 år.

När jag var i den åldern och yngre ändå var jag kär i en kille som hette Robban Andersson.
Robban var sångare i The Pinks, världens första pojkband.
Jag var övertygad om att han egentligen tänkte "Malin Malin" när han sjöng "Linda Linda" och var en av alla dem som slog "12 23 05" bara för att komma till någon skruttig tant och inte till världens sötaste kille.
Tänk om jag hade vetat då.
Att Robban och jag skulle vara kollegor i dag.
Robban är fotograf på Expressen och vid det här laget har jag jobbrest mer med min barndoms idol, än med någon annan.
Jag älskar att höra Robban berätta om Pinks-tiden.
Om stalkern från Gröna Lund och de skrikande brudarna, som han inte visste vad han skulle göra med.
Robban var bara tio år när The Pinks slog igenom.
Johan Palm är 16, och har laglig rätt att hrm, ta för sig av det dukade smörgåsbordet.
Men han har inte, som Robban, legat i Lena Philipssons knä och ätit ostbågar.
Än i alla fall.

Av: Maria Roos (Expressen)

Källa

Kommentarer
Postat av: Beatrice

tss xD

2008-11-13 @ 17:23:40
URL: http://beeahh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0