Johan Palm - Blogg

Publicerad Apr 7 2009 21:17



På den senaste tiden har jag märkt att jag börjat bli alltmer svårväckt, något som kan bero på mina kassa sovvanor.  Det har mest handlat om att jag stängt av väckarklockan, somnat om och först vaknat när någon ringt mig.  I morse var det värre.

 

Jag hade två möten att passa på förmiddagen, det ena kl 10, det andra strax därefter. 

Igår kväll hade jag satt fem alarmtider på mobilen strax efter varandra för att försäkra mig om att jag skulle vakna ordentligt. Det gick sådär.

 

Jag vaknade av att telefonen ringde. Det var mamma som påpekade att jag hade försovit mig. Klockan var ett. Ojdå. Såg sedan att jag hade 18 missade samtal.

 

Vad fan? Fem alarm på högsta volym och 18 samtal! Hur lyckas man sova förbi det? Verkar som om jag blivit immun. Den enda lösningen jag ser är att skaffa en snuskigt högljudd väckarklocka, en sån där som till och med väcker grannarna. Förmodligen innan den väcker mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0