Johan Palm skapar tonårshysteri [Corren.se]


Bild: PONTUS LUNDAHL/ SCANPIX

Är "Idol"-killen Johan Palm, 17 år, landets nästa stora stjärna?

Ett enkelt svar:

Iiiiiiiiiiiiiijaaaaaaaaa, skriker tonårstjejerna under videoinspelningen av hans singel "Emma-Lee".

Redan i höstas satte Mjölbysonen Johan Palm tusentals tonårshjärtan i brand. Hans medverkan i "Idol" gjorde den blonde sångaren till stjärna, framförallt hos de unga tjejerna.

Och populariteten verkar inte ha avtagit - tvärtom.

Beatleshysteri

Närmast Beatlesliknande hysteri utbryter när Johan Palm spelar in videon till sin debutsingel "Emma-Lee" i centrala Stockholm. Klungor av fans har samlats för att få träffa sin idol. Tjejerna skriker, hyperventilerar och börjar gråta, så att den svarta kajalen rinner ner för ansiktena.

Det blir nog en väldigt kaotisk video... Men jag är van, inte lika rädd längre, säger Johan Palm, dagen till ära i en keps som hade kunnat bäras av John Lennon 1964.

TT Spektra: Varför är du så populär?

Därför att jag är genomcool. Nä, skojar bara. Jag tilltalar många unga eftersom jag själv är så ung, säger Johan, som nyligen fyllde 17 år.
Sabbatsår från plugget

Han har tagit ett sabbatsår från gymnasiet för att hårdlanseras som artist, med en Sverigeturné i sommar. Singeln "Emma-Lee" släpps i dagarna och skivbolaget hoppas på en stor radioframgång.

Den är hittig - men ändå bra, säger Johan.

Debutalbumet kommer i slutet av maj och Johan Palm har själv deltagit i låtskrivandet.

Musiken är poprock med punkinfluenser, lite brittisk. Jag har rötter där, eftersom min mamma har skotsk släkt.
Jag hoppas att skivan tas emot som ett mästerverk, säger Johan Palm.
"Han inspirerar mig"

Bland fansen finns två lyckligt lottade tjejer som får vara statister i videon.

Jag vann en tävling på Johans hemsida. Under "Idol" röstade jag på honom jättemycket - för minst 600 kronor, säger 15-åriga Jennifer Persson från Södertälje.

TT Spektra: Vad är det bästa med Johan Palm?

Hans personlighet. Han är så glad och charmig. Han har inspirerat mig också, jag ska köpa gitarr nu, säger Jennifer innan det är dags för videoinspelning och kaoset utbryter på nytt.

Källa

Kommentarer
Postat av: Miw

oj det var EXAKT samma artikel i GP O_o undrar vem som har snott vemsxD

2009-04-03 @ 07:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0