"Min lillebror är en bra chef..!"

Hänt Extra
Nr 32
Pris: 14 kr

• Trots alla kärleksbreven som dimper ned i brevlådan väljer Johan Palm, 17, att lira med storebror Henrik Palm, 27, framför kärleken.
- Just nu tänker jag på musiken och vill leva singellivet. Jag vill ha riktigt roligt, säger Johan till Hänt Extra.
Sedan genombrottet har han mer eller mindre turnerat utan uppbrott. Sommaren innebär en minst lika hektisk turnéperiod som våren. Tjugo spelningar är inplanerade runt om i Sverige med brorsan Henrik.
Trots åldersskillnaden och lite kontakt bröderna emellan, har Henrik betytt mycket för Johan. När Johan var liten hann Henrik flytta ifrån familjen och de fick aldrig chansen att umgås på tu man hand.
- Anledningen till att vi inte lirat ihop tidigare beror på åldersskillnaden och att jag flyttaden hemifrån när Johan var liten, säger Henrik till Hänt Extra.

Genom åren har bröderna Palm dock lärt känna varandra mer och mer, så när Johan frågade om storebror ville följa med var det en självklarhet från Henriks sida. I dag tycker storebror att lillebror är den bästa chefen.
- Johan är alltid sig själv, och det är kul att se trots pressen han har på sig.
Henrik, som också är musiker, har inte haft lika bra framgång som sin bror. Trots det är storebror stolt över vad Johan har åstadkommit.
Samtidigt erkänner Henrik att det tidvis kan vara tufft att se lillebror ständigt i centrum.
- Om jag hade varit två år äldre än Johan hade jag förmodligen varit avundsjuk på honom.

Av Sandra Tavakoli
Foto: IBL



Kommentarer
Postat av: Jessica

den måste ajg köpa. :D

2009-08-03 @ 17:29:45
URL: http://xforeveryoungx.blogg.se/
Postat av: Matilda i Gävle

Det är en bild på Johan och Hekrik i den nyaste Hänt Extra tidningen.

2009-08-07 @ 23:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0